Strategisch Horeca Advies

Blogs

Inspirerende blogs voor ondernemers, directeuren en leidinggevenden in de horeca & hospitality

Al jaren schrijf ik blogs, columns en artikelen over zaken die jou als horecaondernemer bezig houden. Of waar je je eigenlijk meer bezig zou moeten houden. Ik zet mijn gedachtekronkels op het virtuele papier over wat ik zoal tegenkom, uit ervaring weet en een mening over heb. Disclaimer: het kan je aan het denken zetten, dus niet geschikt voor stijfkoppen of korzelige typjes.

Wie is die Monique eigenlijk?

Hoe zuinig ben jij op je goudhaantjes?

Echt goed personeel is schaars. In de horeca is überhaupt altijd een tekort aan goed personeel. Aan ervaren mensen die het verschil maken. Dus gaat iedereen op zoek naar de

Wat als jouw marketingverhaal mooier is dan de werkelijkheid?

Afgelopen zomer was ik op vakantie in Frankrijk. Een andere omgeving zorgt altijd weer voor nieuwe indrukken en ideeën. En dan kom je ook wel eens wat vreemds

Buigen of breken? Hoe veerkrachtig is jouw horecabedrijf?

Een pittige storm velde laatst 12 bomen in een straat verderop. De boom van de buren helt zelfs nu nog gevaarlijk over mijn muur. Daar moet de zaag in. Deze storm zette mij aan

Is jouw horecaconcept relevant? Ik ‘MERK’ er helemaal niets van

Er gaat geen dag voorbij of er komt een nieuw merk of concept bij in de horeca. Brandnieuw en met hoge verwachtingen wordt het in de markt gezet, met een passende huisstijl, eigen

Ik heb géén idee waar ik ben…

Zelf heb ik meerdere concepten in de markt gezet, waaronder een design concept dat na 15 jaar nog altijd staat als een huis. Dat doe je nooit alleen, dat is onmogelijk. Er komt

E-mail. Een sterk staaltje communicatie

Je hebt een mooi logo aan de gevel, je website ziet er gelikt uit, op de menukaarten prijkt trots je logo, je social media kanalen staan strategisch opgesteld in het woud van

Virale mond tot mond reclame

Niets is menselijker, dan een baaldag. Je hebt je dag niet, je schiet voor niets uit je slof of je blijft stug bij je standpunt ook al weet je dat het niet verstandig is. Maar een

Marketing is een must! En goede sales is noodzakelijk

Een horecazaak en je doet niet aan marketing? Dan is het snel met je gedaan! Dat hoor je wel eens. Marketing is een must voor je bedrijf. Maar eigenlijk heb je niks aan marketing

Zit je horecabedrijf in de lift of hang je vast? Hoe voorkom je een vrije val?

Je hebt horecabedrijven die bij de opening al direct succesvol zijn. Er zijn fantastische zaken die met zorg zijn opgebouwd en goed lopen. En je hebt horecazaken die nooit van de

Strijdbare horeca

Het ging best weer goed met de Horeca. Maar nu de deuren weer zijn gesloten en alles op een laag pitje staat, heerst er bij veel horecaondernemers een soort moedeloosheid en
1 2 6 7 8