Strategisch Horeca Advies

Blogs

Inspirerende blogs voor ondernemers, directeuren en leidinggevenden in de horeca & hospitality

Al jaren schrijf ik blogs, columns en artikelen over zaken die jou als horecaondernemer bezig houden. Of waar je je eigenlijk meer bezig zou moeten houden. Ik zet mijn gedachtekronkels op het virtuele papier over wat ik zoal tegenkom, uit ervaring weet en een mening over heb. Disclaimer: het kan je aan het denken zetten, dus niet geschikt voor stijfkoppen of korzelige typjes.

Wie is die Monique eigenlijk?

Het gevaar van klein denken

In mijn supermarkt is het weer zover. Na de badhanddoeken, pannensets, spaaracties voor restaurants en uitjes, is nu het glaswerk aan de beurt. De zegeltjes vliegen mij om de oren

Verwaarloos jouw horecabedrijf niet

Je bent ondernemer en je hebt een goedlopende horecazaak. Maar nu komt het moment waar je gas wilt terug nemen en je focus gaat verleggen. Wellicht ga je bedrijf nr. 2 of 3

Maak je kenbaar en laat van je horen

Wil je er als horecabedrijf uit springen en je concurrentie aftroeven, dan zal je jezelf moet onderscheiden. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Daarvoor moet je niet te ver

Hoe verslavend is jouw horecabedrijf?

Het is best een opgave om gasten aan je te binden en herhaalbezoek te stimuleren. Regelmatig krijg ik de vraag hoe je een vaste clientèle krijgt én vasthoudt. Dit is best lastig

Is jouw horecabedrijf dé ideale werkplek?

Najaar 2018 De horeca staat onder druk. De gevecht om goede medewerkers is fel. Er zijn weinig horecabedrijven die geen mensen zoeken. Social media en de wervingswebsites staan

Maak geen uitglijder met je marketing

Niet overal in de horeca valt het laag- en hoogseizoen op hetzelfde moment van het jaar.  Waar de een hard ‘aan de bak’ is, viert de ander vakantie. Maar voor iedereen komt

Loop niet aan te klooien op social media

Zo’n beetje iedereen zit op social media. Je (potentiële) gasten dus ook. En ik mag aannemen dat jij met je horecabedrijf ook op een of meerdere socials actief

Valt er hier nog wat te beleven?

  Er zijn legio redenen waarom gasten gebruik maken van de horeca. En de gast verwacht nogal wat. Zaken waarvan hij vindt dat die gewoon op orde moeten zijn inclusief een

De Pitstop

Max heeft problemen met zijn wagen. Ik hoor net dat de motor vervangen gaat worden. Het ding heeft kuren en niet zo’n beetje. Om de haverklap staat hij stil aan de kant. En daar

Hoe gastvrij is je marketing?

Deze keer gaat het niet over hoe je jouw horecabedrijf runt. Hoe goed je operationeel alles op de rit hebt of hoe gastvrij je medewerkers aan tafel naar de gasten toe zijn. En het
1 2 3 4 7 8