Strategisch Horeca Advies

Blogs

Inspirerende blogs voor ondernemers, directeuren en leidinggevenden in de horeca & hospitality

Al jaren schrijf ik blogs, columns en artikelen over zaken die jou als horecaondernemer bezig houden. Of waar je je eigenlijk meer bezig zou moeten houden. Ik zet mijn gedachtekronkels op het virtuele papier over wat ik zoal tegenkom, uit ervaring weet en een mening over heb. Disclaimer: het kan je aan het denken zetten, dus niet geschikt voor stijfkoppen of korzelige typjes.

Wie is die Monique eigenlijk?

Storm voor de stilte

December. Het is de meest hectische maand van het jaar. Sinterklaas, koopzondagen, kerstmarkten, Kerst, oudjaarsavond en dan de nieuwjaarborrels. Er zijn ongelooflijk veel

Onvergetelijke horeca

Wat is het verschil tussen: ‘het is daar prima uiteten’ óf ‘dát was bijzonder lekker’; tussen ‘Je weet wat je krijgt’ óf ‘wat een geweldig concept, dit had ik

Werken IN je bedrijf óf werken AAN je bedrijf

Laatst had ik een gesprek met een succesvolle ondernemer die ik al jaren ken. Hij heeft 4 goed lopende horecabedrijven in het buitenland waarvan eentje met een franchiseformule.

Wat als je marketing instort als een kaartenhuis?

Om omzet te genereren en klandizie aan te trekken doen hotels en restaurants de gekste dingen. Soms waaien ze met alle winden mee. Of ze blijven stug aan de zijlijn staan en

Wie is de klos als je horecabedrijf niet lekker loopt?

De omzet blijft achter of je winst verdampt. Je team functioneert niet zoals jij dat wilt. Of je ontvangt geregeld klachten en slechte reviews. In al deze gevallen is het de

Lijd jij aan het ‘voor-elk-wat-wils-syndroom’?

‘Wie komen hier zoal’? vraag ik een horecaondernemer.  ‘O, hier komen mensen van jong tot oud. Iedereen is welkom’; antwoord de ondernemer met een brede glimlach. ‘En

Hoe zorg je dat je horecadroom geen nachtmerrie wordt?

Stel, het horecaconcept van jouw dromen gaat werkelijkheid worden. Je hebt het perfecte pand gevonden voor je plannen. Je hebt een prachtige inrichting voor ogen, zit met je

Eenheidsworst of enig in je soort?

De concurrentie in de horeca is tegenwoordig pittig. Vroeger opende je gewoon de voordeur en de klandizie liep binnen. Maar tegenwoordig moet je je gasten het hof maken en

Zijn lastige gasten voor jou een last?

In de horeca draait het allemaal om de gast. Die is koning en daar doen we ons stinkende best voor. Want als onze gasten tevreden zijn, hebben wij bestaansrecht. Maar soms zitten

Marketing is mensenwerk

De horeca heeft zich massaal op social media gestort. In het geloof en misschien wel de hoop dat dit voldoende is en dat andere marketing en promotie daardoor overbodig wordt.
1 2 4 5 6 7 8