Strategisch Horeca Advies

Blogs

Inspirerende blogs voor ondernemers, directeuren en leidinggevenden in de horeca & hospitality

Al jaren schrijf ik blogs, columns en artikelen over zaken die jou als horecaondernemer bezig houden. Of waar je je eigenlijk meer bezig zou moeten houden. Ik zet mijn gedachtekronkels op het virtuele papier over wat ik zoal tegenkom, uit ervaring weet en een mening over heb. Disclaimer: het kan je aan het denken zetten, dus niet geschikt voor stijfkoppen of korzelige typjes.

Wie is die Monique eigenlijk?

Het slimme verleiden van Disney

  Vier jonge gasten zitten in de trein naast mij. ‘Ik ben begonnen met Star Wars te kijken. Kennen jullie dat?’ vraagt de jongen voor mij. ‘Star Wars?’ vragen

Over horecaheldinnen en periodieke perikelen

  Vorige week was ik bij een bijeenkomst. Een zaal vol met hoteliers en restaurateurs. Allemaal mensen met een ‘trackrecord’ in de hospitality en bezieling voor hun vak.

Wie eerst ingrijpt is de winnaar

  Bijna iedereen die in teamverband werkt heeft weleens te maken met een ‘rotte appel’. Iemand in je team die meer tegen- dan samenwerkt. Zo heb je mensen waarbij niets

Oordelen zorgt voor spanningen in je team

  Er zijn mensen die je niet begrijpt. Dat wil niet zeggen dat wat ze vertellen te hoog gegrepen is, te moeilijk of oninteressant. Ze kunnen hun verhaal gewoon niet goed

Wat is het verhaal achter jouw bedrijf?

  Ja, ze bestaan nog. Ondernemers die een horecabedrijf beginnen en wachten tot de gasten binnenstromen. Of ondernemers die al jaren een zaak hebben en ervan uitgaan dat

Lef wordt beloond

Als horecaondernemer wil je natuurlijk bij de tijd blijven, zodat je je gasten kan blijven verrassen. Dus bezoek je horecabeurzen, bekijkt de laatste trends, volgt de nieuwste

Zorg je dat je ambities geen dromen blijven

  Natuurlijk heb jij ambities. Elke ondernemer heeft die toch? Want je wilt groeien en je bedrijf continue verbeteren. Professioneler worden, meer overhouden en zaken

Wat is de ware reden voor die dip in je business?

Als de economie goed draait is het geen kunst om als horecabedrijf op de topdagen vol te zitten.  Sterker, je moet al heel rare dingen doen, wil je het gedurende hoogtijdagen

Besteed je kostbare tijd aan zaken die echt effect hebben

  Wij hebben een dynamisch beroep. In de horeca is het hollen of stilstaan, op het juiste moment pieken, maar ook plannen. Zelf heb ik het altijd lastig gevonden om vanaf een

Waar is dat verborgen talent?

  Laatst kwam ik Hans tegen. Ik had hem al zeker 8 jaar niet meer gezien. In die tijd is hij uitgegroeid tot een succesvol ondernemer, met drie goed lopende horecaconcepten.
1 2 7 8